NEXUS Életszerepek kártya
NEXUS ÉLETSZEREPEK KÁRTYAJÁTÉK
A Nexus – Életszerepek kártya
Projekciós, asszociációs, történetmesélős kártyajáték
A kártyajáték képei az egyéni és családi életciklusokhoz kapcsolódó szerepeket és viszonyokat ábrázolják. Használható életúttervezéshez, értékek tisztázásához, a családtervezés tudatosabb végiggondolása céljából, a családi rendszer, családi szerepek megértésére, illetve a családi szerepek és a más életszerepeink (dolgozó, tanuló, szabadidőt végző, közösségi, nyugdíjas, stb.) összehangolásának megbeszélésére. Színesebbé teszi az egyéni, vagy csoportos munkát, segíti a különböző helyzetek, érzelmek, viszonyok verbalizálását, vagy új perspektívát kínál egy beragadt nézőpont helyett.
A kártyajáték 71 lapot tartalmaz.
A kártyák témái:
- Családi szerepek – a családi életciklusokat, és az ezekhez kapcsolódó családi szerepeket ábrázoló képek;
- Életszerepek – az egyén életpályájának szerepeit bemutató képek (gyermek, tanuló, munkavállaló, háztartásfenntartó, házastárs, szülő, nyugdíjas);
- Viszonyok, érzelmek – a családi és életszerepek találkozási pontjain felmerülő viszonyokat, a kapcsolatokban jelentkező érzelmeket, az egyénben zajló emóciókat bemutató képek;
- Minden játékos húz 4-4 kártyát.
- Mindenki egy történetet alkot a kártyákból. Ha egy kártyát sehogyan sem tud a játékos beilleszteni a sorba, akkor egyet dobhat és húzhat helyette újat. Minden körben csak egyet lehet cserélni.
- A mesélő játékos a 4 kártya története után elmondja, hogy vele történt-e hasonló, és megszólítja az egyik játékostársát, hogy ő is mondja el a saját hasonló történetét.
- A mesélő játékos 1 pontot kap a 4 kártya története után, 1 pontot kap a saját története után és 1 pontot kap, ha a játékostársától is kapott egy történetet. Így egy körben 3 pontot lehet gyűjteni.
- Az nyer, akinek leghamarabb kigyűlt 15 pontja.
- Az óramutató járásával megegyezően, sorra mutatják be a játékosok a történetüket.
- Ha egy játékos semmihez sem tudja kötni a saját életéből a kitalált történetet, vagy nem sikerül a játékostársát rávenni, hogy felidézzen történetet, akkor nem szerez plusz pontokat.